Tandbehandlinger

God pris og høj kvalitet

Hvis du har spørgsmål til
vores behandlinger

VORES BEHANDLINGER

Få rådgivning om

HØJ KVALITET TIL FAIR PRISER
Vi er dedikerede til at give dig og alle vores andre patienter en ekstraordinær god oplevelse og behandling, hver gang du besøger os. Det er derfor, vi elsker vores arbejde.
TRYGHED HELE VEJEN IGENNEM
Når du vælger os som din foretrukne tandlæge, bliver du behandlet, som vi selv vil behandles. Hos os er du i centrum, og vi giver os altid tid til at informere dig grundigt.

Ofte stillede spørgsmål til tandbehandlinger

Det er nemt at skifte til os som din fortrukne tandlæge. Du kan gøre det ved at bestille en tid på mail eller telefon og fortælle os at du gerne vil skifte over til os. Vi indhenter automatisk dine gamle journaler, røntgenbilleder og lignende fra din gamle tandlæge, og klarer skiftet for dig.
Vi lægger vægt på at du altid er informeret om den finansielle del, før behandlingens start. Vi laver derfor altid et prisoverslag til dig, så du undgår ubehagelige økonomiske overraskelser.

Ja, hvis du er medlem af en tilskudsberettiget gruppe hos sygeforsikring Danmark, kan du til visse behandlinger få tilskud. Du kan læse mere på om dette under Priser.

Vi har stor erfaring med at behandle patienter med tandlægeskræk. Informer os om, at du har tandlægeskræk, så vi kan sætte den nødvendige tid af til dig. Vi vil nemlig gerne gøre tingene i dit tempo. Under behandlingen informerer vi dig om hvad der sker. Hvis du vil høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig med din tandlægeskræk, så kontakt os endelig for en gratis og uforpligtende snak over telefonen.

Har du tandlægeskræk?

Næsten 50% af danskere lider af tandlægeskræk og det er derfor ikke noget at være flov over. Vi møder dagligt patienter, som har særlige behov for at føle sig trygge i tandlægestolen. Dem imødekommer vi altid.

Hele teamet hos Strandby Tandklinik, både klinikassistenter, tandplejere og tandlæge er vant til at håndtere patienter med tandlægeskræk. Det er vigtigt at du fortæller os om din tandlægeskræk, så vi kan sætte den nødvendige tid af og sørge for du får en god og tryg oplevelse hos tandlægen.

Hvis man undgår at gå til tandlægen kan det have alvorlige konsekvenser. Tænderne bliver ødelagt og kan til sidst falde ud. Det er ikke kønt, og det er også ubehageligt når det f.eks. går ud over tyggefunktionen.

Vedligehold tænderne mellem tandlægebesøgene, her er tandbørster, interdentalbørster og tandtråd

Husk de gode vaner
mellem dine tandlægebesøg

Bakterielægninger på tænderne kan føre til huller i tænderne, tandkødsbetændelse og mere alvorlige tandsygdomme som paradentose. Det er derfor vigtigt at passe godt på sine tænder.

For at vedligeholde dine tænder mellem tandlægebesøgene anbefaler vi at du, udover at børste tænder 2 minutter hver morgen og aften, benytter dig af tandtråd, tandstikkere eller interdentalrensere. En tandbørste når kun tændernes synlige overflader, den kan ikke komme ind mellem tænderne.

Der er større risiko for at udvikle huller i tænderne og andre tandsygdomme, hvis bakterien får lov at sidde længere på tænderne. Det er derfor en fordel at gøre det til en vane at bruge tandtråd.